(K) Kdybychom se podívali do výkladu Pansofie zjistíme, že každý archetyp může zvolit aktivní, pro-harmonický či pasivní, dis-harmonický směr investic Již víme, že můžeme zvolit 3 obecné rychlosti investic. Aktivní archetyp může investovat ve 3 rychlostech (sčítáním, násobením a umocňováním). Pasivní archetyp může též investovat a existovat ve 3 rychlostech ( odečítání, dělení a odmocňování). Pasivní, líný člověk (viz. obrázek č.44 ) pracuje a investuje vždy skrze tu stále menší a menší polovinu z poloviny, aniž by to věděl. Jednou takový člověk zjistí, že nic nedělá rád, protože ho nic nebaví. Tito líní lidé jsou vnitřně unavení. Nakonec jim zbývají jen ty aktivity, které dělají neradi a do kterých neradi investují. Pakliže líní lidé nezmění svůj přístup ke své vlastní energii, nebudou nikdy spokojeni se svým životem.

(??) Rozumím. Mám doplňující otázku. Jak mohu naopak získat více energie, kterou bych mohl dále investovat? Existuje obecné pravidlo, které lze využívat pro získání nové energie?

(K) Jistě. Namalujme si graf.č. 45



(??) Víte, moc tomu nerozumím. Můžete k tomu dát komentář?


(K) Chcete-li získat více energie harmonizujte. Energeticky co nejvíce „ekonomizujte“ zharmonizované aktivity a ušetřenou energii investujte do nejméně zharmonizovaných či úplně nových aktivit. Je dobré si uvědomit, že Vámi zvolené aktivity jsou vždy přímo či nepřímo ovlivňující Vaše BYTÍ ve všech biologických i všech společenských archetypech. Je na Vás, které druhy činnosti zvolíte.


(??) Nerozumím Vaší dle mého názoru nelogické úvaze k situaci, kdy budu investovat proto, abych měl více?


(K) Možná to vypadá nesmyslně, ale vzpomeňte si na sklenici vody a její využívání nebo na využívání našich baterií v mobilních telefonech.


(?) Kdo má větší výhody? Ten, který musí dobíjet baterii každý druhý den nebo ten, kterému baterie vydrží celý týden nabitá? Je to samozřejmě kvalitou baterie, ale i způsobem práce při vybíjení až do dna či nabíjení do plna.


(K) Výhody či nevýhody jednoho i druhého způsobu dobíjení baterií a využívání uvolněné energie nechám na posouzení Vám. Při jednom způsobu získáváme volnou energii, kterou budeme-li investovat dobře, poroste objem našich celkových aktivit i námi investované a přijímané energie. Je zřejmé, že podle zákona duality poroste objem aktivit, které máte raději i těch, které máte méně raději. Na základě zákona spojených nádob Vám pak nadsystém, pro který pracujete dodá patřičné množství energie. Tímto způsobem se můžeme naučit pracovat s mnoha vědomými a dnes i nevědomými silami a druhy energií. Mám nyní na mysli svět HH částic, ale i JJ částic ( viz. původní výklad Pansofie ).


(.) Z toho vyplývá, že harmonizujeme-li více a více činností můžeme využívat více a více energie a zároveň využívat nových resp. znovu- objevených vlastností jednotlivých archetypů – sebe, rodiny, firmy, …. .


(K) Harmonizujme společnost jako celek. To je v současné době naším hlavním úkolem na úrovni lidského společenského BYTÍ. Jinak bychom se zde nerodili, ale konali bychom a pracovali pro Universum někde jinde. Je to opět výsledek zákona spojených nádob. Pracujme pro kladné, harmonizující nadsystémy nejen kvantitativní jako je rodina, firma, národ, lidstvo, HH, HJ i JJ bytosti tohoto prostoru, ale i pro kvalitativní nadsystémy ve vyšších prostorech. Učme se komunikovat a pracovat pro harmonii nádechu i výdechu Universa.


(.) Rozumím. Mluvíte o tom stále po celou dobu Vašeho výkladu Pansofie.


(??) Několikrát jste se odvolával na příběhy z Bible. Měl byste nějaký i k tématu aktivních a pasivních systémů?


(K) Jistě. V Bibli je mnoho příběhů. V každém najdeme mnoho rovin BYTÍ, ze kterých můžeme čerpat poučení, poznání pro náš život. Pokusím se vybrat ten, který mi připadá nejlepší k tomuto tématu. Je to příběh 10 družiček, které mají za úkol vyčkat svatebčanů, převést je přes hluboký les do místa konání oslav. Nikdo neví, kdy svatebčané přijdou, proto si družičky sebou vzaly lucerny. Když se šeřilo, družičky začali zapalovat lucerničky, 5 z nich zjistilo, že nemá ve svých lucernách olej, který mohly zapálit. Hned požádali 5 zbývajících družiček, aby se nimi rozdělily o jejich olej. 5 aktivních družiček to odmítlo, se slovy, že nikdo neví, zda-li nebudou muset na kraji lesa čekat i celou noc. Kdyby jim zhasly všechny lucerny, jak by je svatebčané nenašli a jak by se všichni dostali přes les do místa oslav? 5 lenivých, pasivních družiček svým konáním resp. nekonáním ohrozilo celý průběh svatby a proto 5 aktivních družiček muselo v zájmu splnění jim daného úkolu odmítnou a nerozdělit se o olej. 5 nedůsledných či neznalých družiček muselo odejít zpět pro olej. Příběh zde nekončí, ale pokračuje dál. 5 aktivních družiček se svatebčanů dočkalo a odvedly je na místo konání. 5 pasivních družiček se na oslavu dostavilo se zpožděním. Na oslavu však vpuštěny nebyly a nemohly se ji zúčastnit.


(?) Připadá Vám to spravedlivé?


(.) Jistě. 5 neodpovědných družiček ohrozilo konání celé svatby a oslav.


(?) Čím by byly potrestány? Tím, že se musely vracet pro olej?

 

(K) Ne. To byla jejich povinnost. To byl jejich úkol, který nesplnily. Kdyby je vpustily na oslavu, jak by se cítilo 5 odpovědných družiček? Byl by to špatný příklad, který by v budoucnu ovlivňoval rozhodování současných i budoucích družiček. Za dobrou investici získáváme výhody a novou energii, za špatnou investici energii ztratíme a přicházíme o výhody.


(.) Obojí je zkušenost ku prospěchu a poznání všech. Kdyby však nebyla pasivita, neodpovědnost, lenost či nevědomost spravedlivě odměněna došlo by k dis-harmonii BYTÍ celé společnosti.


(K) Velmi správně. Nyní se podívejme, co se děje v dnešní společnosti.

 

(?) Jak naše společnost odměňuje výše uvedené dis-harmonické aktivity či neaktivity? Co je pro společnost důležité? Spravedlivě odměňovat a trestat podle zákonů Universa?

 

(K) Když to neudělá společnost sama, buďme si jisti, že to udělá nadsystém, který chrání své investice v nás. Jsme svým způsobem zavázáni nadsystému bránit a prosazovat harmonii BYTÍ.


(??) Vy myslíte, že nadsystém nečiní rozdíly mezi trestáním nevědomého, vědomě líného a vědomě, záměrně destruktivního konání archetypu, systému? Z vašeho výkladu to tak vypadá?


(K) Jistě ne. Jsou-li rozdíly v energetické koncentraci systémů, v úrovni poznání systémů, archetypů a jejich chování? Musí logicky existovat i rozdílné energetické výsledky, odměny a tresty za porušení či snahu narušit pro-harmonické BYTÍ. Na první pohled vypadá trest pro všechny družičky stejně. Avšak jednání okolních systémů, které jsou nástroji nadsystému k odměňování i trestání je rozdílné v jejich následném chování. Zkuste mi popsat, jak byste se choval k družičkám, které se dopustily chyby z

a) z nevědomosti – nedostatek poznání ( odečítající archetyp )

b) z vědomé lenosti bez záměru škodit ( dělící archetyp )

c) s vědomým záměrem uškodit průběhu oslav ( odmocňující archetyp )


(.) Myslím si totéž. Budu k družičkám přistupovat rozdílně:

a)    nevědomé družičce jistě dám ještě jednou příležitost k nápravě na podobné oslavě

b)   líné družičce již nedám příležitost a budu velmi opatrný při zadávání úkolů této osobě

c)    o zákeřné družičce předám své špatné zkušenosti dál ostatním, abych ochránil další potenciální organizátory oslav před touto osobou.


(K) Vy již jistě máte zkušenost, že některým lidem lze těžko vysvětlovat energetické rozdíly, když oni sami nemají dostatečnou zkušenost ve svém poznání, na kterém by nabízenou informaci zaevidovali a zpracovali. Člověku, který zná jen černou barvu chcete-li tmu, tak tomu nevysvětlíte existenci bílé barvy či dne. Neví, co si pod touto informací představit. Na tyto nevědomé bytosti bychom se neměli zlobit a neměli bychom ani ty druhé nenávidět. Vaše případné emoce ubližují především Vám samotným.

(??) Co tedy činit v takových případech s jednotlivými typy lidí?

 

(K) Uvedu ještě dva příklady. Představte si, že jste v pravěku a máte možnost vysvětlit pračlověku rozdíl a výhody mezi pazourkovým a ocelovým nožem. Asi Vám nebude rozumět, jaké jsou popisované vlastnosti více koncentrované energie v ocelovém noži. Druhý příklad. Chodím do školy mám být zkoušen z nějaké učební látky, o které jsem nevěděl, že ji mám již znát. Určitě se mohu omluvit, že jsem o tom z nějakých důvodů nevěděl. Učitel mě pro poprvé omluví, má-li odůvodněnou pochybnost, že jsem tuto informaci opravdu nemohl vědět a ani ji předpokládat. V opakovaném případě mi však nic neopustí a ani by neměl odpustit. V takových to okamžicích totiž především soudíme sami sebe a ne druzí nás. Pakliže jste to opravdu nevěděl, jste chráněn. Pokud se stejným způsobem vymluvíte podruhé a Vy víte, že jste měl vědět, pak lžete sami sobě. V tomto druhém případě, Vám to i některý z učitelů odpustí, ale pamatujte si, že Universum resp. vyšší nadsystém Vám to neodpustit nemůže. Proto doporučuji chovat se tak, aby všechny tři pasivní systémy, archetypy byli od Vás informováni o tom, že víte o jejich dis-harmonické cestě. Následně se zabezpečte proti dis-harmonizačním aktivitám tím, že budete do těchto archetypů investovat jen tolik, aby Vás to energeticky neohrožovalo. Za třetí máte-li možnost a můžete-li vědomě zvyšovat své i jejich poznání, pozorujte, kam Vás osud posouvá a jaké úkoly jsou Vám a jim kladeny v rámci BYTÍ Universa a našich nadsystémů.


(.) Ano. To jste již říkal. Víme, že nelze přeskakovat jednotlivé energetické třídy při získávání poznání. Vše má svůj řád postupně kumulované koncentrované energie ve všech formách BYTÍ. Je nutno investovat postupně. Platí a existují jen jedny zákony Universa.


(??) Můžete některé zobecnění sdělit právě k této kapitole o aktivním a pasivním systému?


(K) Vždy dělejte věci rádi i neradi. Čím více aktivit máte, tím více děláte i těch, co máte raději, ale i méně raději. Zásadní je to, abyste vydávali a zpracovávali větší množství energie pro harmonii. Tím získáváte nové a větší množství energie. Čím více ji vydáte, tím více ji dostanete, co do množství (stavu energie), tak i co do rychlosti (pohybu energie). Energie máte vždy tolik, kolik odpovídá Vašemu stupni a stavu koncentrace energie. Nadsystémy jsou v tomto štědré a spravedlivé. Mají na Vás zájem.


Nezapomínejte. Vždy získáte tolik energie od nadsystému, kolik pro něj použijete. Hlavně nemyslete na vše pouze egoisticky. Mít možnost používat větší množství energie, koncentrovanějších typů a zdrojů energií jsou přeci velmi dobrým důvodem pro práci do harmonie resp. pro růst koncentrace energie, ne?


Měli byste dělat i ty věci, které děláte neradi. Jinak z Vás budou za nějaký čas líní a nerudní lidé.


(??) Můžete zopakovat chronologii postupu investic z našeho stavu do vybraného očekávaného stavu BYTÍ, který přepokládá archetyp, že ho dosáhne?

 

(K) - Uděláte si nejprve analýzu Vašeho očekávaného stavu

BYTÍ, zda je alespoň většinově pro-harmonické pro

biologické i společenské archetypy

-          Ušetřete si energii z již harmonizovaných aktivit a investujete ji

-          Snažte se udržovat energetickou rovnováhu dávání a přijímání v každém z archetypů ( nádechu a výdechu BYTÍ)

-          Snažte se svým poznáním budovat svou a obecnou lepší budoucnost a tak snižovat svůj počet inkarnací a rychleji směřovat k vyšší harmonii


Příště se pustíme do kapitoly o cestách růstu koncentrace energie v systémech, archetypech.









Stažení tohoto dílu seriálu do Vašeho PC:

.doc ve formátu .doc (Microsoft Word)
.pdf ve formátu .pdf (Adobe Acrobat)
Webdesign, programování a správa Infinetum